dinsdag 30 maart 2010

Iets wat ik met jullie wilde delen...


Onlangs las ik in een boek het gedicht 'de eekhoorn en de mier' van Toon Tellegen.
Ik vond het op dit moment zo toepasselijk dat ik het met jullie wil delen...

Op een ochtend klopte de mier al vroeg op de deur van de eekhoorn.
'Gezellig,' zei de eekhoorn.
'Maar daar kom ik niet voor,' zei de mier.
'Maar je hebt toch wel zin in wat stroop?'
'Nou ja... een klein beetje dan.'
Met zijn mond vol stroop vertelde de mier waarvoor hij gekomen was.
'We moeten elkaar een tijdje niet zien,' zei hij.
'Waarom niet?' vroeg de eekhoorn verbaasd. Hij vond het juist heel gezellig als de mier zomaar langskwam. Hij had zijn mond vol pap en keek de mier met grote ogen aan.
'Om erachter te komen of we elkaar zullen missen,' zei de mier.
'Missen?'
'Missen. Je weet toch wel wat dat is?'
'Nee,' zei de eekhoorn.
'Missen is iets wat je voelt als iets er niet is.'
'Wat voel je dan?'
'Ja, daar gaat het nou om.'
'Dan zullen we elkaar dus missen,' zei de eekhoorn verdrietig.
'Nee,' zei de mier, 'want we kunnen elkaar ook vergeten.'
'Vergeten! Jou?!' riep de eekhoorn.
'Nou,' zei de mier. 'Schreeuw maar niet zo hard.'
De eekhoorn legde zijn hoofd in zijn handen.
'Ik zal jou nooit vergeten,' zei hij zacht.

11 opmerkingen:

  1. Christel De Neve30 maart 2010 om 08:20

    Dag Katrien,
    Leuk om je blog nog eens te lezen...
    Jullie hebben blijkbaar al heel wat gedaan!
    Zoals ik op de blog van Stefanie al schreef, heb ik best wel zin om volgend academiejaar onze studenten in Suriname te bezoeken... want er is bij de studenten van het tweede jaar weer heel wat interesse om op ontwikkelingsstage te gaan.
    Ik wens jullie nog het allerbeste!
    Christel De Neve

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag mevrouw,

    Bedankt voor je berichtje!
    Ons agenda is nog druk bezet tot het eind van ons verblijf.
    Super dat er zo veel interesse is. Het is gewoon een aanrader voor iedereen!!!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Katrien,

    Super om weer alle berichtjes en foto's te lezen en te zien.
    Dit weekend kwamen de foto's er niet door. Het waren allemaal lege vakken met een kruis erin.
    Nu kunnen we die stralende snoeten en mooie kleuren wel bewonderen.

    Je bent stilaan aan de laatste weekjes bezig...
    En dan mag je terug naar dit (hopelijk voorlopig) superwinderige en koude regenachtige België.
    Straks ga je nog opteren om wat langer daar te blijven...

    Nog veel plezier op je verdere ontdekkingstocht doorheen Suriname.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hej Katrien,

    ik ken het gedicht uit het boekje. Het is inderdaad een fantastisch gedicht. De boodschap die erachter schuilt is dan ook al even fantastisch.

    Ik ben zeker dat er heel wat mensen hier in België zijn die jou ook heel hard missen..

    x
    Steffi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi An en Steffi,

    Gelukkige dat je de foto's nu wel kan zien. Ik heb ondertussen ook al vernomen dat het regenachtig is bij jullie. PFFF daar zie ik wel wat op tegen hoor!

    Het is idd een heel mooi gedicht! ik begin het toch ook een beetje te missen hoor daar!

    Dikke zoen x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jihaaa Katrien,

    Ons gisteren met de gemengde ploeg verzekerd van een plaatsje in 2de vobog! We zullen je daar goed kunnen gebruiken, hint hint ;o) en 't gaat allemaal veel sneller.
    En Sahin was er om te supporteren, keitof!
    Daarna efkes gezondigd tijdens mijn vasten want paar flessen cava genuttigd met de ploeg maar ja, tis toch een belangrijke mijlpaal voor de ploeg en ook voor de ploegverantwoordelijke hé!
    Ik wens je daar een fijne reis toe naar het echte binnenland van suriname.
    Tot binnen een weekje! En dan zien we je gauw hier terug.

    Baaikes,
    wezel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En Katrien,

    terug van avontuur? Hoe is't geweest? vertel vertel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. An De Schutter9 april 2010 om 04:00

    Kwestie van ons wat in spanning te laten wachten...
    Wij maar elke dag kijken of er nog geen nieuw berichtje is...

    We hopen op een laaaaaang berichtje nu hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waarom reacties verwijderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi allen,

    Net terug van een schitterende trip in het binnenland. Het was gewoon genieten!!! Die negen dagen zijn vee te snel voorbij gegaan. Ik heb nu nog twee dagen op het werk om al het papierwerk in orde te maken. Als ik daar tussen nog een gaatje kan vinden zet ik al een voorproevertje op mijn blog anders is het voor volgende week LIVE !!!

    Dikke zoen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dag Katrien,

    Tja, nu begint het echt wel te korten hé... Volgende week ben je al terug bij ons... Super. Laat de verhalen maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen