woensdag 14 april 2010

enkele sfeerbeelden van het binnenland








Onze negen dagen binnenland kan ik samenvatten in één woord = FANTASTISCH !!!
Ik heb mijn hart helemaal verloren aan de binnenlanden van Suriname.

Donderdagmorgen zijn we met de bus vertrokken richting Stone Island en Brownsberg, genoemd naar John Brown, die aan het einde van de 19de eeuw in het gebied actief was als goudzoeker. Hier kwamen we het ongerepte regenwoud tegen. De berg is een restant van een halfmaanvormig bauxietplateau en steekt met zijn 500 meter hoogte boven het omliggende regenwoud uit. We hebben een bezoek gebracht aan twee watervallen die de berg doorsnijden. Na een overnachting op Stonde Island hebben we onze toch verder gezet.

Vier uurtjes op een tropische warme bus kwamen we aan in Atjoni aan de Suriname rivier. We hebben onze tocht verder gezet met een boottocht van drie uur die ons bracht langs de verschillende boslandcreoolse dorpen die aan de rivier lagen.
Na drie uur was onze bestemming voor de komende dagen in zicht 'het eiland Apiapaati', waar we warm werden ontvangen door Papada, vrouw en kinderen. Dit hooggelegen eiland gaf ons een prachtig uitzicht, ideaal om me 's avonds te verdiepen in een boek of gezellig te kletsen. De nacht brachten we door in hutjes terwijl we konden genieten van het woelende geruis van de stroomversnelling, de tjilpende vogels tegen de ochtend, kwakende kikkers. Kortom alles vormde een sluitend geheel voor een volkomen rust.

We hebben niet alleen rust gehad hoor, er was ook tijd voor avontuur.
10 minuutjes varen van het eiland troffen we de Tapawatervallen aan, deze watervallen leggen de nadruk op de samenvloeiing van de Gran en de Pikin Rio. Hier hebben we onze boot moeten over slepen en hebben even de tijd gemaakt voor een gratis watermassage.

Daarnaast hebben we een wandeltocht richting de kleine Ananasberg gedaan. Jaja de naam verraadt het al, je kon er mini ananassen aantreffen.

Er was ook tijd om het campeerplezier op te snuiven. Jammer maar helaas liet het weer het niet toe om zelf onze kampen te bouwen. We hebben de nacht doorgebracht in hutten. Desalniettemin was er spanning in overvloed!!!

Ik kan blijven vertellen hoor... voor de spannende verhalen laat ik jullie nog even in spanning afwachten!!!

13 opmerkingen:

  1. WOW, neig!
    en waar is het bewijs van de doodgeslagen supergiftige slang?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooie foto's zusje!!!! Lijkt me een paradijs! Tof dat je dit nog hebt mogen meemaken ginder, dat het niet alleen werken was!
    Ik vrees dat het hier in 't begin toch effe wennen zal worden. Het klimaat alleen al......
    Maar ik ga niet liegen en kijk ontzettend uit naar je thuiskomst en al je verhalen over je avonturen! Van rusten zal er maandag niet veel in huis komen voor jou, vrees ik ;-) we willen alles weten!!!!!!
    Nog een dikke bees van ons allemaal!!!

    papa Stijn en Ikke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klinkt echt fantastisch :) Aan je verhalen alleen al kan je merken dat je er hebt van genoten..

    Al die fantastische momenten.. Ge zult 't missen als ge terug zijt in het koude België.. :)

    Geniet er nog maar heel even van!

    x
    Steffi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Katrien,

    Wat een avonturen. Dankzij Wezel weet ik al ietske meer van de slang. SPANNEND!
    Laat ons maar keivlug afspreken in den Boondocks. Dan kunnen we genieten van je fantastische verhalen...
    Gisteren een oefenmatch gespeeld tegen de andere dames...
    Wezel heeft tenminste mogen genieten van een overwinning. Zij speelde met de andere ploeg mee...
    Ze deed alvast een superduik... Moet nog lachen als ik eraan terug denk...
    Pak daar stilaan 'al je herinneringen' in je koffers en tassen...
    Tot spoedig.

    Knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Katrien,

    eindelijk nog es echt kunnen volleyen sé, da was geleden van wanneer jij nog meespeelde!
    En het duiken, ik kan het niet laten, maar 't was nogal belachelijk eigenlijk en ik lag dus zelf strijk. Ze hebben me al voorgesteld van een helmpje op te zetten...

    Boondocks, fajita's, caipirinha, mjam mjam, kom maar gauw terug, ge zijt al lang genoeg weggeweest!

    Dikke bees,
    wezel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi dames,

    Het was echt fantastisch de laatste dagen. Ik kijk er echt naar uit jullie allemaal terug te zien en dit te vieren met fajita's en caipirinha. Hebben jullie nog training trouwens?

    Zodra ik thuis ben leggen we een datum vast om af te spreken!!!

    Dikke zoenen XxX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog twee woensdagen hebben we de zaal.
    Maar op 28 april spelen de andere dames een oefenmatch en nemen zij de zaal in.
    Dus schiet er enkel nu woensdag nog over.
    Maar of er kandidaten zijn om te trainen, da's nog maar de vraag.
    Wezel kan niet, ik moet gaan lopen met start to run.
    Ook Melissa doet in Welle aan Start to run.

    We zullen moeten duimen voor een zeer goed vervolg van de lente en een prachtige zomer. Dan kunnen we bij Wezel gaan beachen.
    Kwestie van ons nog wat te kunnen amuseren.

    See you soon...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dienen anoniem van hierboven was ik...
    Blijkbaar efkes mijne naam vergeten.

    Slukes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Katrien,

    Al gehoord van de problemen met het vliegverkeer t.g.v. de uitbarsting van een vulkaan in het Noorden?
    Hopelijk mogen de vluchten vanaf vandaag weer normaal doorgaan en geraak je op de voorziene planning thuis...

    We duimen mee...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuk je even te kennen bij de trainingen van progress . bedankt dat je in suriname wilde helpen aan het vernieuwend onderwijs .
    een dikke brassa,
    lucia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Lucia,
    Drie maand is zo snel voorbij, maar het was een onvergetelijk tijd.
    Fijn dat ik je heb mogen leren kennen!
    Het was fantastisch om in dit project mee te stappen!

    Brassa,
    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen