maandag 29 maart 2010

het kinderboekenfestival






Op dinsdag 23 maart, zijn we met onze klas naar het kinderboekenfestival geweest.
Het kinderboekenfestival is in 1999 gestart als het hoogtepunt van de verschillende leesbevorderingsprojecten die de Stichting Projekten Christelijk Onderwijs Suriname uitvoerde op scholen. Sinds dat jaar is het festival een jaarlijks terugkerend evenement en wat voor een.
Het algemeen doel van leesbevordering is het 'positief beïnvloeden van de sociaal-emotionele en de taalontwikkeling van het jonge kind in Suriname'
Hier is het projectdoel van het Kinderboekenfestival uit voortgekomen: 'Kinderen in Suriname ervaren lezen als een plezierige activiteit'

Het thema van dit jaar was 'communicatie' met als bijhorende slogan 'neem de tijd, kom bij elkaar, maak goed gebruik van woord en gebaar'

Als je het plein op kwam, was de sfeer onmiddellijk bepaald. Leuk ingerichte kraampjes, lampjes en sfeerverlichting,... De creatieve activiteiten van een massa enthousiaste mensen maakte het geheel alleen maar af!!!

2 opmerkingen:

  1. Dag meiske, altijd plezant é zo'n festival en zeker als je omringd wordt met van die bruine gezichtjes met een lachende mond vol witte tanden, zaaaaalig toch!
    Tja meid, ik denk dat je die gastjes ginder toch zal missen.....
    Wat het weer betreft, trek ik m'n woorden terug in... we krijgen hier deze week weer winterse buien!!! Ons Marie was het nu juist gewend om buiten op het gras te lopen, 't is weer gedaan met de leute... Dus blijf ginder nog maar een beetje en geniet van je verlof vanaf donderdag en vooral van het zonnetje!!!

    Dikke bees
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag mama,

    Idd het was super fijn en ik zal ze zeker en vast nog missen. Ookal zag ik ze maar twee keer per week.
    Hier laat de zon het nog altijd niet van zich afweten. Maar ik breng zeker en vast wat mee binnenkort!

    Dikke zoen X

    PS. Ik ga er zeker nog van genieten!!!

    BeantwoordenVerwijderen