maandag 15 maart 2010

Het weekend





Het was een evenwichtig weekend... Zaterdag hebben we de hele dag op de fiets gezeten. We hebben een bezoekje gebracht aan Peperpot binnen het district Commewijne. Om daar te geraken hebben we de brug moeten oversteken en we hebben er wel 20 min over gewandeld. Het uitzicht bovenop de brug was fenomenaal.
Peperpot ligt op de rechteroever van de rivier Suriname, en is een van de oudste plantages uit de Surinaamse geschiedenis. Je kan er heel veel vogels spotten en ook apen, maar het laatste hebben we niet gezien. Er is ook een oude koffieplantage en een oude loods, fabriek, slavenhuisje, een kampong... wat heel uniek was om te zien. Ik heb opnieuw een heel ander stukje Suriname gezien. Moe, maar voldaan zijn we in bed gekropen en gelukkig hadden we zondag nog om uit te rusten op het strand van White Beach in Domburg.
Witte stranden horen eigenlijk niet bij Suriname, maar toen iemand in 2004 een zandstrand liet aanleggen langs de Surinamerivier bleek het een groot succes. Binnen een aantal jaar is White Beach uitgeroeid tot een populaire toeristenbestemming in Suriname. Ik vond het leuk er eens geweest te zijn, maar White Beach heeft in ieder geval mijn hart niet gestolen... Ik hou meer van de bescheiden en ongerepte natuur, dat is pas echt Suriname!

tot schrijfs X
Het was een gezellige dag om de week mee af te sluiten!!!

3 opmerkingen:

  1. Dag Katrien,

    Het zonnetje op White Beach heeft je precies ook wat rood gekleurd.
    't Zal aan de weerkaatsing gelegen hebben...

    Dat je die apen niet hebt kunnen spotten is niet zo erg hoor.
    Bij VC Lede lopen er vast wel soortgenoten rond. (Hihi)
    Je compagnon op de foto is dat je medestudente Sabrina?
    Kwestie van haar al een beetje te (her)kennen voor de kasteelklas...

    Op 23 maart is er info-avond voor de ouders.
    Ben benieuwd naar de reacties.
    Jou brief ik later dan nog wel...

    Nog veel 'amuseleute' in Suriname

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi An,

    Ja idd dat is normaal bij mij eerst rood en dan bruin.
    Het meisje op de foto is niet Stefanie... Het meisje dat mee gaat.

    Ik kijk er in ieder geval naar uit!!!

    Dikke zoen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps, hoe kom ik toch altijd aan Sabrina?
    Stefanie dus...

    Ik probeer het te onthouden...

    BeantwoordenVerwijderen